Codul Fiscal a introdus o facilitate la impozitare, de care încă foarte puține societăți comerciale fac uz, și anume redirecționarea a 20% din impozitul pe profit datorat statului către un ONG.
Potrivit art. 21, alin. 4, pct. p) din Codul Fiscal, contribuabilii care efectuează sponsorizări și/sau acte de mecenat scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente. Legislația impune două condiții în acest sens – suma nu poate depăși 0,5% din cifra de afaceri a firmei și trebuie să se încadreze în limita de 20% din impozitul pe profit ce revine statului.
Sponsorizarea este formă prin care o persoană fizică sau juridică oferă o anumită suma de bani sau produse unei entități nonprofit și care se bucură de deduceri fiscale.
Modalitatea de redirecționare este foarte simplă. Compania își calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit, apoi încheie cu contract de sponsorizare cu ONG-ul pe care își dorește să îl susțînă, iar cheltuielile sunt deductibile.
Avantajele unui asemenea tip de donații este că reprezentanții companiilor au libertatea de a alege destinația unei sume, care în alte condiții ar ajunge oricum la stat, și, în plus, contribuie la o cauza nobilă, fără niciun fel de cheltuiala. De asemenea, contribuția fiecărei companii ar putea determina un progres semnificativ în soluționarea și prevenirea problemelor sociale.
Mulțumim tuturor celor care vor direcționa „20%,, din impozitul pe profit.
Fondurile vor fi utilizate pentru acțiuni menite să contribuie la incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități